2015. október 11., vasárnap

Hegymenetben

Ma reggel csíptem el az egyetlen magyar lapátkerekes hajót, a gróf Széchenyit (ex-Stadt Passau). Vácnál járt, hegymenetben. 1940-ben épült, de nem látszik rajta.
Egy pillanatra a képzeletem a fedélzeten termett, ahol hölgyek és urak beszélgetnek, sétálnak napernyők alatt. Néha egyikük-másikuk lornyont emel a szeméhez, hogy megnézze, merre is jár a hajó. A háttérből pedig egy gramofon tölcséréből Kalmár Pál hangját hozza a dunai szellő.
Aztán megráztam magam, eltettem a fényképezőt és elindultam haza, mert várt a család a reggelivel...









3 megjegyzés:

  1. Ezt én is láttam két-három évvel ezelőtt, de gondoltam volna, hogy ilyen híres-)

    VálaszTörlés
  2. Néha előkerül egy-egy matuzsálem. Tavasszal az ms Miskolc vitt felfelé három bárkát. De van itt Vácon 1961-es építésű mahagóni motorcsónak is. Ilyen hely ez a Duna.:-)

    VálaszTörlés